Kundcase Fonus

Strategisk rådgivning och förhandling

”Vår verksamhet är geografiskt spridd så för oss var det viktigt att hitta en nätverkspartner som kunde leverera i hela Sverige”

Om Fonus
Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. De finns över hela Sverige och har uppemot 1 000 medarbetare som arbetar med att skapa personliga avsked. Fonus verksamhet bygger på både personliga möten och ett växande utbud av digitala tjänster

Fonus om ServeYou

Kunniga, lyhörda & tillgängliga

Strategisk rådgivare och förhandlingspart

Vi gör det enkelt för våra kunder att välja rätt lösning och finns med på hela resan - från inventering av nuläget till implementation och support av en kostnadseffektiv lösning som stöttar affären. Vårt samarbete med Fonus inleddes 2017 när vi togs in som rådgivare och förhandlingspart i samband med en översyn av Fonus befintliga infrastruktur. Vi gjorde en nulägesanalys och guidade dem genom en process där dagens och framtidens behov definierades.

- Vår verksamhet är geografiskt spridd så för oss var det viktigt att hitta en nätverkspartner som kunde leverera i hela Sverige. Vår målbild var en gemensam och framtidsorienterad teknisk lösning med kostnadseffektiva anslutningar, säger Anders Eskilsson, chef för IT-leveransen på Fonus.

Beslutsunderlag som enkelt jämför alternativ

Arbetet resulterade i ett tydligt beslutsunderlag som gjorde det enkelt för Fonus att ställa olika leverantörer och lösningar mot varandra. Den bästa lösningen garanterade en förbättrad tjänst och innebar väsentliga kostnadsbesparingar.

- Telefoni kan vara en djungel. Leverantörerna har olika avtalsformer och prismodeller. Vi är duktiga på att skapa ett underlag som jämför äpplen med äpplen. Då är det enkelt att fatta rätt beslut, säger Magnus Hedström Lang, på ServeYou.

Vårt samarbete med Fonus har utvecklats genom åren och idag tar vi ansvar för både deras växel- tjänster och mobiltelefoni. ServeYou hanterar inköp, abonnemang, leverans och support för alla Fonus mobila enheter. Det gör att Fonus frigör tid som istället kan läggas på att skapa värde för sina kunder.

- Beställningen är enkel, leveransen är snabb och supporten är både kunnig och tillgänglig. ServeYou har även implementerat ett MDM-system som gör hela den mobila hanteringen både säker och effektiv, berättar Anders.

ServeYou Support

Telefonitjänster till Fonus

Beslutsunderlag
Oberoende rådgivning
Förhandlingspart
Beställning och leverans
Support och säkerhet

 

Metod

Nuläge: Genomgång av befintliga avtal och utrustning
Behov: Fastställande av dagens och framtidens behov
Jämförelse: Specifikation av upplägg som matchar behoven
Omvärldsanalys: Förfrågningar till telefonileverantörer
Beslutsunderlag: Avtalsförslag med tydliga effektivitetsvinster
Leverans: Daglig service och support av avtalade tjänster

Kontakta oss gärna när

När ni inte nyttjar det ni betalar för

Ni har behov av andra tjänster än de ni har

Ni har många olika avtal och abonnemang

När era nyanställda får vänta på sin telefon

När telefoner lätt kommer bort

Ni är osäkra på om ni lever upp till GDPR